1libro1euro

1 Libro = 1 Euro ~ Save The Children

traductor

Charles Darwin quotation

Ignorance more frequently begets confidence than does knowledge: it is those who know little, and not those who know much, who so positively assert that this or that problem will never be solved by science

Jean-Baptiste Colbert quotation

L'art de l'imposition consiste à plumer l'oie pour obtenir le plus possible de plumes avec le moins possible de cris

Somebody quotation

El miedo es la via perfecta hacia el lado oscuro. El miedo lleva a Windows, Windows a la desesperacion, esta al odio hacia Bill Gates y ese odio lleva a LINUX

Vares Velles

Vares Velles
Al Tall

Això és Espanya (vara seguidilla) per Al Tall

dimecres, 24 d’agost del 2011

La metamorfosi

Prejubilat passege vora mar amb el gos.

Contemple la mar, la platja, el sol encara baix, la tènue boira que mig amaga les platges i edificis de Tavernes, Xeraco, Gandia...

Algun banyista matiner aprofita aquestes primeres hores de tranquil·litat, de mar en calma.

Pense que, per sort, el top-less s'ha acabat convertint en un costum generalitzat i amable que els ulls no poden estar-se d'agrair.

I em ve al cap aquella llunyana primavera del 74 quan, havent acabat un curs intensiu de dos mesos i mig a Corunya, un curs d'ensenyança programada que en dèiem aleshores, a diferència de la resta de companys que tornaren a treballar prop de casa, a mi em van enviar cap a Eivissa.

Si ningú, als vint-i-dos anys, ha estat mai innocent de tota innocència, aquell era jo: ex-seminarista, catòlic practicant, patològicament tímid, esclau de successius amors platònics els quals m'ajudaven a evitar el pecaminós i prohibit contacte físic, expert sublimador freudià de la líbido, verge ... Si ningú, repetesc, ha estat mai innocent de tota innocència, aquell era jo, una absoluta nul·litat, un perfecte model a no seguir.

Feia escassos dies des que havia arribat a l'illa un vint de març (després de dues nits en blanc a València, falles són falles) i no em ve ara al cap el motiu exacte (probablement alguna taca massa evident de cafè a la camisa); però allò que puc assegurar és que necessitava comprar-ne urgentment una nova per canviar-me-la, així que li vaig preguntar a un company on hi havia una botiga a prop, on poder assortir-me'n.

-Cap problema, -em digué-, sense pèrdua possible. El passeig n'està ple de boutiques. A qualsevol d'elles hi trobaràs tot allò que necessites.

De manera que isc de l'oficina, i, xino-xano, cap al passeig que m'encamine.

Entre a la primera que trobe, i em pose a mirar corbates, camises i caçadores, mentre espere que m'atenguen. Al meu costat, una al·loteta rossa i bonica com una marededéu, de la que immediatament el meu cor s'enamora, està emprovant-se, cara a l'espill, una brusa de fil.

De sobte veig que es lleva la peça de roba, per emprovar-se'n una altra que té al costat. Em quede bocabadat, corprès, embadalit, amb el cor a mil, la xicona, d'uns pits exactes, d'uns mugrons rosadament perfectes...no duu sostenidor!

Aquell dia, al passeig de la mar, sobre el port, a Sant Antoni de Portmany, Eivissa, un món envellit i caduc començava a caure. Ja no res podria continuar exactament igual. La metamorfosi havia començat per fi.

2 comentaris:

XARBET ha dit...

Molt bo i sentit. Et crec mes que no en penses.

Uru ha dit...

T'he llegit i m'has posat en la teva pell... continuarà???