1libro1euro

1 Libro = 1 Euro ~ Save The Children

traductor

Charles Darwin quotation

Ignorance more frequently begets confidence than does knowledge: it is those who know little, and not those who know much, who so positively assert that this or that problem will never be solved by science

Jean-Baptiste Colbert quotation

L'art de l'imposition consiste à plumer l'oie pour obtenir le plus possible de plumes avec le moins possible de cris

Somebody quotation

El miedo es la via perfecta hacia el lado oscuro. El miedo lleva a Windows, Windows a la desesperacion, esta al odio hacia Bill Gates y ese odio lleva a LINUX

Vares Velles

Vares Velles
Al Tall

Això és Espanya (vara seguidilla) per Al Tall

divendres, 7 de maig del 2010

El club de las canciones. Si yo fuera niño

Difícil proposta la que ens fa aquesta setmana Celia. "Si jo fos un nen"

I dic difícil perquè jo, als meus prop de seixanta anys, encara continue considerant-me un al·lotet en molts aspectes de la meua vida.

No m'abellia, però, portar una de tantes cançons infantils que han format part del meu paisatge vital, com aquelles cançons de bressol:


"El meu xiquet és el amo
del corral i del carrer
de la figuera i la parra
i la flor del taronger
"


ni aquelles apreses a l'escola (en espanyol, of course) d'uns temps no tan llunyans encara (i si no, que li ho pregunten a un cert jutge de l'Audiència Nacional): Cara al sol con la camisa nueva, o Por dios, por la patria y el rey, o Montañas nevadas, o...)

De manera que la meua elecció començarà amb una cançó que sempre m'ha emocionat, des que la vaig sentir per primer cop a l'any 68



I he recordat aquells meravellosos dibuixos (quan encara la televisió no era un coto tancat de xafarderies verduleres sense trellat ni substància) Érase una vez que usaven com a tema un inesperat minuet de Beethoven, el "Septimino" música diguem-ne certament estranya a la força habitual del grandiós músic.




I no puc estar-me d'afegir un tercer fragment, que em porta a la meua infantesa, la simfonia de les joguines, de l'extraordinari Wolfgang Amadeus Mozart.



2 comentaris:

Antton ha dit...

Una elección un tanto curiosa, la verdad, pero interesante. Desde luego las piezas de Beethoven y Mozart se pueden asociar a la infancia, pero ¿Summetime? Desde luego es una canción que merece la pena oír y más en esta versión, pero...

Salut.

julio navarro ha dit...

Perdona Nire, pero no se trata de la famosa Summertime de Gershwin, entre cuyas versiones quizá la que más me gusta es la de "Satcha" Louis Armstrong y Ella Fitzgerald en la ópera Porggie and Bess.

Lo que me emocionó de ésta cuando la oí por primera vez en plena adolescencia, fue su letra:

"A veces me siento como un huérfano"

Salut