1libro1euro

1 Libro = 1 Euro ~ Save The Children

traductor

Charles Darwin quotation

Ignorance more frequently begets confidence than does knowledge: it is those who know little, and not those who know much, who so positively assert that this or that problem will never be solved by science

Jean-Baptiste Colbert quotation

L'art de l'imposition consiste à plumer l'oie pour obtenir le plus possible de plumes avec le moins possible de cris

Somebody quotation

El miedo es la via perfecta hacia el lado oscuro. El miedo lleva a Windows, Windows a la desesperacion, esta al odio hacia Bill Gates y ese odio lleva a LINUX

Vares Velles

Vares Velles
Al Tall

Això és Espanya (vara seguidilla) per Al Tall

dimarts, 21 d’octubre del 2008

Va com va. Dedicat a tots aquells que ens volen impedir la memòria

Últimament, arran de la iniciativa de Garzón, els cadells, fills i néts, dels qui guanyaren la guerra incivil, dels qui ens feren patir una absurda i amarga i llarguíssima postguerra, no deixen d'explicar-nos que

1) els jutges, l'estat en summa, no deuen remoure aquests enterraments il·legals de persones il·legalment assassinades

2) cas de investigar, hi hauria que investigar-ho tot, en benefici d'una falsa simetria que els converteix, automàticament, (quina barra!), en centristes.

I no, no hi ha hagut mai cap simetria.

Hi ha hagut els vencedors, que ens apuntaven amb les pistoles quan a la transició. Els vencedors que ens deien, fins fa no res, "usted no sabe con quien está hablando", o "hable usted en cristiano". Els vencedors que ens negaven el passaport, que ens censuraven els llibres, que ens obligaven a anar a missa diumenges i festes de guardar.

I hi hagut els vençuts. Els que no teníem dret a res, només a obeir, només a dir "sí senyor, com vostè digui, senyor, no em fa mal el senyor, senyor"

Avui, vull deixar una altra cançó de l'Ovidi Montllor, dedicada a tots aquests oients de la COPE, a tots aquests que encara continuen enyorant el maleït general.

Per tots ells, perquè algun dia despertin, i perquè si no ho fan, se'n vagin a fer la mà, i ens deixen d'una vegada en pau.



VA COM VA

A tu t'emprenya molt que jo et tingui mania.
Va com va.
A mi m'emprenya molt que tu vagis fent cria.
Va com va.
A tu t'han dit preciós, a mi m'han dit tu calla.
Va com va.
I jo no vull callar mentre tu tens la tralla.
Va com va.
Va com va.

A tu t'han dibuixat, i jo trenque la ploma.
Va com va.
A mi m'han fet ple d'odi, a tu t'han fet de goma.
Va com va.
A tu t'han dat l'herència, a mi m'han dat la vida.
Va com va.
A mi em toca lluitar, a tu prendre la mida.
Va com va.
Va com va.

Si jo no tinc per mi, si tu no en tens mai prou.
Va com va.
I ets tu qui reps de mi, jo de tu cobre un sou.
Va com va.

Si jo ja m'he cansat d'anar vivint dient
el va com va,
pensa que sols diré fins que més no podré:
Va com vull. Com volem.

Si jo ja m'he cansat d'anar vivint dient
el va com va,
pensa que sols diré fins que més no podré:
Va com vull. Com volem.



VA COMO VA

A tí te jode mucho que yo te tenga manía
va como va
a mí me jode mucho que tú vayas teniendo cachorros
va como va
A tí te han dicho precioso, a mí me han dicho calla
va como va
y yo no quiero callar mientras tú tengas el látigo
va como va
va como va

A tí te han dibujado y yo rompo el lápiz
va como va
A mí me han llenado de odio, a tí te han hecho de goma
va como va
A tí te han dado la herencia, a mí me han dado la vida
va como va
A mí me toca luchar, a tí tomar medidas
va como va
va como va

Si yo no tengo ni para mí, y a tí nada te basta
va como va
y eres tú quien recibes de mí, y yo de tí cobro un sueldo
va como va

Si yo ya me he cansado de ir diciendo
el va como va
piensa que sólo diré, hasta que no pueda más
va como quiero, como queremos (bis)

3 comentaris:

Anònim ha dit...

Últimamente, a raíz de la iniciativa de Garzón, los cachorros, hijos y limpios, de quienes ganaron la guerra incivil, de quienes nos hicieron sufrir una absurda y amarga y llarguíssima posguerra, no dejan de explicarnos que 1) los jueces, el estado en suma, no deben remover estos enterraments ilegales de personas ilegalmente asesinadas 2) caso de investigar, habría que investigarlo todo, en beneficio de una falsa simetría que los convierte, automáticamente, (qué barra!), en centristas. Y no, no ha habido nunca ninguna simetría. Ha habido los vencedores, que nos apuntaban con las pistolas cuando a la transición. Los vencedores que nos decían, finos hace no nada, "usted no sabe cono quien está hablando", o "hable usted en cristiano". Los vencedores que nos negaban el pasaporte, que nos censuraban los libros, que nos obligaban a ir a misa domingos y fiestas de guardar.
--------------------------

Toda la razón Julio, completamente de acuerdo..espero que que el tema siga adelante..pero..por desgracia ..EL ESTADO,, ..ya se está manifestando en contra...

!!que miedo más ruín contemplamos a veces ..sólo porque queremos encajr las piezas de nuestra historia reciente..!!

julio navarro ha dit...

Gracias, Lola. De la traducción automática he observado un error ortográfico mío (he escrito nets: limpios, en vez de néts: nietos) lo que paso a corregir.

Besos.

Nekane ha dit...

Que selo digan a mi abuela que muroó sin ver regresar a mis tíos, ni sabemos dionde pueden estar.
BESINES