1libro1euro

1 Libro = 1 Euro ~ Save The Children

traductor

Charles Darwin quotation

Ignorance more frequently begets confidence than does knowledge: it is those who know little, and not those who know much, who so positively assert that this or that problem will never be solved by science

Jean-Baptiste Colbert quotation

L'art de l'imposition consiste à plumer l'oie pour obtenir le plus possible de plumes avec le moins possible de cris

Somebody quotation

El miedo es la via perfecta hacia el lado oscuro. El miedo lleva a Windows, Windows a la desesperacion, esta al odio hacia Bill Gates y ese odio lleva a LINUX

Vares Velles

Vares Velles
Al Tall

Això és Espanya (vara seguidilla) per Al Tall

dilluns, 23 de febrer del 2009

Coses que m'ataquen. Un article de Voro Vendrell

Llegesc avui aquest article d'un paisà meu, també de la Ribera Baixa del Xúquer, d'un poble, com el meu, pertanyent a aquella històrica Villa i Honor de Corbera.

I pense que ja m'haguera agradat escriure'l i signar-lo. De manera que el traduïré pels amics que no l'entenguen, i així, d'alguna forma, el faré una mica meu també.

Coses que m'ataquen

Salvador Vendrell

Em pose la ràdio i sent com una diputada del Partit Popular diu que tot això de les acusacions contra el nostre president és un atac a tots el valencians. Em perdonarà la diputada, però vull deixar ben clar que jo no em sent agredit. I crec que sóc valencià, perquè vaig nàixer a Fortaleny i no m´he mogut de la Ribera del Xúquer. Ella té tot el dret de sentir-se atacada o perseguida. Cadascú percep el món com li ve de gust, però no té cap dret d´involucrar-nos a tots en les seues dèries, en aquesta història. Jo em sent atacat quan em decidisc, després de molt de temps, a manifestar-me contra una ocurrència del meu president, perquè em toca el tendre, i va i diuen, que la protesta que feia jo, la feia contra el president Zapatero. Em sent atacat quan el Tribunal Suprem falla contra l´objecció de consciència a l´assignatura d´Educació per a la ciutadania, i va i diuen que el govern de Madrid s´ha pegat una trompada. Em sent atacat quan, per desfici o masoquisme, passe pel telenotícies del Canal Nou i escolte la propaganda partidista i pocavergonya. Em sent atacat quan un conseller diu en la intimitat que això de l´idioma està molt clar i, després, ix en la tele llançant exabruptes, que no es creu, per traure rèdit electoral. Em sent atacat quan no compleixen les sentències. Em sent atacat quan confonen ètica i legalitat. Estic fart de sentir: «Això és legal? Doncs, és ètic». Perquè no és veritat. Hi ha qui té l´obligació de fer pedagogia i de fomentar uns valors que són necessaris per a la convivència. Em sent atacat quan els resultats electorals es donen com a argument, com si guanyar unes eleccions et donara carta blanca. Si no recorde malament, Hitler va accedir al poder guanyant unes eleccions. I si, finalment, acosengueixen que no hi haja altra manera de ser valencià que la que ells volen i diuen, em declararé exvalencià com el meu amic Emili.

vorovendrell2@gmail.com

Cosas que me atacan

Pongo la radio y oigo como una diputada del Partido Popular dice que todo eso de las acusaciones contra nuestro presidente es un ataque a todos los valencianos. Me perdonará la diputada, pero quiero dejar muy claro que yo no me siento agredido. Y estoy convencio que soy valenciano, porque nací en Fortaleny y no me he movido de la Ribera del Xúquer. Ella tiene todo el derecho de sentirse atacada o perseguida. Cada uno percibe el mundo como le da la gana, pero no tiene ningún derecho a involucrarnos a los demás en sus manías, en esta historia. Yo me siento atacado cuando decido, tras mucho tiempo, a manifestarme contra una ocurrencia de mi presidente, porque me toca lo más tierno, y resulta que dicen que la protesta que yo hacía, la hacía contra el presidente Zapatero. Me siento atacado cuando el Tribunal Supremo falla contra la objeción de conciencia a la asignatura de Educación para la ciudadanía, y resulta que dicen que el gobierno de Madrid se ha dado un tortazo. Me siento atacado cuando, por desasosigo o masoquismo, pongo el telenoticias del Canal Nou y escucho la propaganda partidista y sinvergüenza. Me siento atacado cuando un conseller dice en la intimidad que eso del idioma está muy claro y, luego, sale en la tele lanzando exabruptos, que él mismo no se cree, para obtener rédito electoral. Me siento atacado cuando no cumplen las sentencias. Me siento atacado cuando confunden ética y legalidad. Estoy harto de escuchar: "¿Eso es legal? Pues es ético". Porque no es verdad. Hay quien tiene la obligación de hacer pedagogía y de fomentar unos valores necesarios para la convivencia. Me siento atacado cuando los resultados electorales son utilizados como argumento, como si ganar unas elecciones te diera carta blanca. Y si, finalmente, consiguen que no haya otro modo de ser valenciano que la que ellos quieren y dicen, me declararé exvalenciano como mi amigo Emili.

vorovendrell2@gmail.com

1 comentari:

colombine ha dit...

Eso es que ella también está pringá...!que va a decir!...hay que tener poca vergüencia para decir que se siente atacada ...porque se quiere encausar a un monstruo...que desde hace tiempo debería estar ya entre rejas...

un beso