1libro1euro

1 Libro = 1 Euro ~ Save The Children

traductor

Charles Darwin quotation

Ignorance more frequently begets confidence than does knowledge: it is those who know little, and not those who know much, who so positively assert that this or that problem will never be solved by science

Jean-Baptiste Colbert quotation

L'art de l'imposition consiste à plumer l'oie pour obtenir le plus possible de plumes avec le moins possible de cris

Somebody quotation

El miedo es la via perfecta hacia el lado oscuro. El miedo lleva a Windows, Windows a la desesperacion, esta al odio hacia Bill Gates y ese odio lleva a LINUX

Vares Velles

Vares Velles
Al Tall

Això és Espanya (vara seguidilla) per Al Tall

dimarts, 14 d’octubre del 2008

Notícies del País Valencià.

LA KALE BARRAKA CONTINUA, i la policia nacional (d'Espanya, of course, n'hi alguna altra?) amb la mirada perduda, i xiulant, com sempre.

Llegit avui a Levante-Emv:

DOS NUEVOS ATAQUES AL BLOC

Una piedra de considerable tamaño rompió la madrugada del lunes un cristal de la sede del Bloc en Valencia. Es el tercer ataque violento que sufre la formación en menos de un mes.

Carlos Alós, Valencia

También ayer, el local del partido en Gandia amaneció con pintadas, en el quinto incidente en menos de dos años. A finales de septiembre una concejal nacionalista en l'Alqueria de la Comtessa (la Safor) recibía el impacto de una piedra en un ojo durante el Correllengua, una marcha festiva en defensa de la lengua.

Además, los destrozos y pintadas se producen después de que la sede del sindicato Stepv fuera objeto de pintadas con insultos tras el Nou d'Octubre, cuando se desplegó una cuatribarrada desde el edificio de Intersindical Valenciana que retrasó la salida en procesión de la Senyera.

El secretario general del Bloc, Enric Morera, reclamó ayer "actuaciones contundentes" para detener lo que considera "una escalada de violencia". El líder del Bloc afirma que detener a los autores de estos actos, que equiparó a los de violencia callejera en el País Vasco, no está en la agenda de los responsables políticos de la Policía. Morera envió la pasada semana una carta al ministro de Interior, Alfredo Pérez Rubalcaba, y ayer reclamó al secretario general del PSPV, Jorge Alarte, que informe a la vicepresidenta, María Teresa Fernández De la Vega, de los incidentes ante la "pasividad" de la Delegación del Gobierno.

*****************


L'ULTRADRETA A VALÈNCIA GAUDEIX D'UNA SALUT DE FERRO, i la policia nacional (d'Espanya, of course, n'hi alguna altra?) amb la mirada perduda, i xiulant, com sempre.

Llegint al Levante-Emv

PROTESTAS A INTERIOR POR LA CHARLA DE UN NAZI

El centro Simon Wiesenthal, dedicado a la persecución de nazis en todo el mundo, ha remitido una carta de protesta al ministro del Interior español, Alfredo Pérez Rubalcaba, por la conferencia pronunciada por Manfred Roeder en la sede de la ultraderechista Alianza Nacional (AN) en Valencia.

José Parrilla, Valencia

El director de relaciones Internacionales del Centro, Shimon Samuels, pide a España que acate sus compromisos con la Unión Europea en materia antirracista y asegura que la presencia de Roeder en nuestro país "traiciona" el compromiso de los Pactos de la Moncloa con la Democracia.

Alianza Nacional ya organizó el pasado 23 de noviembre en Valencia una polémica conferencia del ex miembro del Ku Klux Klan David Duke que mereció el rechazo de entidades políticas y sociales y que, sin embargo, se desarrolló sin ningún obstáculo institucional.

Ahora, casi un año después, este grupo ultraderechista ha celebrado una conferencia titulada "Mi vida durante el reich" a cargo de Manfred Roeder, detenido y condenado en Alemania por negar el Holocausto, incitar al racismo y simpatizar con el régimen Nacionalsocialista. Pero esta vez la noticia a traspasado nuestras fronteras y ha llegado el centro Simon Wiesenthal de Los Ángeles, que el mismo día de la conferencia envió una carta a Pérez Rubalcaba reprochándole la pasividad ante este tipo de actos y exigiéndole su prohibición.

En esa carta, el director de relaciones Internacionales del centro, Shimon Samuels, resalta el hecho de que Alianza Nacional presente a Roeder como una persona que trata de "sacar a los jóvenes europeos de un letargo forzado desde 1945" y exige al Gobierno español que acate sus pactos políticos.

Los compromisos

En concreto le exige que "acate los compromisos adquiridos en materia antirracista con la Unión Europea, el Consejo de Europa y la Organización para la Seguridad y la Cooperación en Europa".

Es más, asegura que "los Pactos de la Moncloa, que aseguraron el retorno de la Democracia a España, son traicionados por la contaminante presencia de Manfred Roeder en territorio español". "Nosotros le exigimos que detenga este festival del odio y prohíba futuras comparecencias de esta clase", concluye Samuels.

Por su parte, José Manuel Soria, delegado de AN en Valencia, aseguró que esta queja es un intento de coartar su libertad de expresión y anunció que habrá más charlas de este tipo. Ya tienen programadas al menos tres más y una de ellas volverá a tener como protagonista al ex líder del Ku Klux Klan David Duke.

*****************


LA RECEPCIÓ DE LA TV3 CONTINUARÀ, PER ARA, A LA ZONA DE VALÈNCIA I L'HORTA, els jutges van donant-nos la raó, però la CHENERALITÀ comunitàriament valenciana continua intentant impedir la recepció del senyal televisiu. I els abrandats defensors de les llibertats ciutadanes (espanyols, of course) que tant i amb tanta raó, es desganyitaven contra Chavez i Castro, sense dir ni piu. On sou, Savater and company, que no feu un manifest en defensa de la llibertat d'informació dels valencians? O és que no us importa?

Llegit a Vilaweb

Per ACPV, la resolució contra el tancament de repetidors de TV3 és una 'batalla guanyada'

Un jutge de València denega al govern el permís de tancar el repetidor de Perenxisa perquè ho considera una mesura desproporcionada

'Per tercera vegada els tribunals ens tornen a donar la raó', explica a VilaWeb el coordinador d'Acció Cultural del País Valencià (ACPV), Toni Gisbert, sobre la resolució judicial que va rebre ahir la Generalitat valenciana contrària al tancament d'un repetidor de TV3 al País Valencià. El jutjat de contenciós administratiu número 5 de València ha denegat la petició de precintar el repetidor de Perenxisa, propietat d'ACPV, perquè seria desproporcionat.

Gisbert recorda que el repetidor de Perenxisa és el més important, políticament, perquè dóna cobertura a l'àrea metropolitana de València.

'És el tercer tribunal que decideix d'esperar la resolució del Tribunal Superior de Justícia abans d'executar l'expedient administratiu del govern', diu Gisbert, que qualifica la resolució de 'batalla guanyada', si bé encara cal esperar que el TSJPV resolgui el recurs d'ACPV contra l'expedient del govern.

Arguments jurídics

La resolució judicial diu: 'No s'expliciten els efectes de la infracció, ni l'evitació de perjudicis que afecten els titulars de concessions de servei públic que puguen causar aquestes emissions no autoritzades, ni la urgència del cas a l'hora de practicar aquesta mesura, que comporta una afectació del dret de la llibertat d'expressió i de comunicació reconegut en la constitució com a dret fonamental en el seu article 20.1'

El jutge recorda també que sobre el fons de la qüestió, és a dir, sobre la llei valenciana sobre la qual el govern actua contra les emissions de TV3, hi ha pendent un recurs d'inconstitucionalitat. Aquesta és la tercera resolució judicial contrària al tancament dels repetidors de TV3. En aquest mateix sentit es van pronunciar el jutjat del contenciós número 2 de València respecte del repetidor del Montdúver (Safor) i el jutjat del contenciós número 1 de Castelló respecte del repetidor del Bartolo (la Plana).

Així, doncs, segons Gisbert, de les quatre resolucions judicials que hi ha de moment, només una ha resolt en favor de la Generalitat: la que va permetre el tancament del repetidor de la Carrasqueta, que feia arribar el senyal a Elx i Alacant.

'No hi ha cap acord de reciprocitat'

Toni Gisbert assegura que no hi ha cap acord de reciprocitat entre TVC i Ràdio Televisió Valenciana (RTVV). 'Hi ha la voluntat de la Generalitat de Catalunya, però el govern valencià no ha signat cap acord de reciprocitat. És més, la intenció de la Generalitat valenciana és de tancar TV3', explica. I afegeix: 'Mentre la Generalitat no signe cap paper, qualsevol qüestió respecte de l'acord de reciprocitat no fa sinó marejar la perdiu.'


*****************


I la pluja continua. Com diu Raimon:

AL MEU PAÍS, LA PLUJA NO SAP PLOURE

2 comentaris:

armando alonso ha dit...

Entre unos y otros, estaís buenos por esas tierras.
Un abrazo.

Nekane ha dit...

Que miedo me dan estos movimientos...