LLEI DE KEOPS
No hi ha res que s'acabi en el termini previst i que no se'n surti del pressupost.
EXTENSIÓ DEL PRINCIPI D'EPSTEIN-HEISENBERG
A tota anàlisi de R&D (recerca i desenvolupament), només s'hi poden definir simultàniament dos dels tres paràmetres existents. Aquests paràmetres són: feina, temps i recursos ($).
1. Si sabem quina és la tasca a realitzar i hi ha un temps límit per dur-la a terme, aleshores no podem tenir ni idea de quant costarà.
2. Si temps i recursos estan clarament definits, aleshores és impossible saber quina serà la part de la tasca que arribarem a acabar.
3. Si la tasca està ben definida i hem calculat amb tota cura la quantitat de diners per a dur-la a terme, aleshores serà impossible predir quan s'acabarà, si és que arriba a fer-ho.
LLEI DE PARETO (LLEI 20/80)
. El 20 per 100 dels clients justifica el 80 per 100 del volum de vendes.
. El 20 per 100 dels components justifica el 80 per 100 del cost, etc.
PRINCIPI D'O'OBRIEN (TEORIA DELS 357,73$)
Els auditors rebutgen sempre qualsevol compte de despeses l'import del qual sigui divisible per 5 o per 10.
OBSERVACIÓ D'ISSAWI SOBRE EL CONSUM DE PAPER
Tot sistema compta amb la seva pròpia manera de consumir enormes quantitats de paper. Als sistemes socialistes hi ha que omplir per quadruplicat impresos quilomètrics. A les societats capitalistes s'hi col·loquen immensos cartells publicitaris i ho emboliquen tot amb quatre capes de cartolina.
COROL·LARI COL·LATERAL DE JOHN
Per aconseguir un crèdit, la primera cosa que cal demostrar és que no el necessites.
LLEI DE BRIEN
En algun moment del cicle vital de, virtualment, tota empresa, s'esfuma la capacitat per a tenir èxit, tot i que segueixen sent idèntiques a com sempre ho han estat.
LLEI DE LES INSTITUCIONS
La magnificència de la recepció és inversament proporcional a la solvència de l'empresa.
LLEI DE PAULG
Als EEUU la cosa més important no és quant costa un article qualsevol, sinó quina quantitat t'estalvies.
LLEI DE JUHANI
L'acord sempre serà més costós que qualsevol dels punts que s'hi pactin.
No hi ha res que s'acabi en el termini previst i que no se'n surti del pressupost.
EXTENSIÓ DEL PRINCIPI D'EPSTEIN-HEISENBERG
A tota anàlisi de R&D (recerca i desenvolupament), només s'hi poden definir simultàniament dos dels tres paràmetres existents. Aquests paràmetres són: feina, temps i recursos ($).
1. Si sabem quina és la tasca a realitzar i hi ha un temps límit per dur-la a terme, aleshores no podem tenir ni idea de quant costarà.
2. Si temps i recursos estan clarament definits, aleshores és impossible saber quina serà la part de la tasca que arribarem a acabar.
3. Si la tasca està ben definida i hem calculat amb tota cura la quantitat de diners per a dur-la a terme, aleshores serà impossible predir quan s'acabarà, si és que arriba a fer-ho.
LLEI DE PARETO (LLEI 20/80)
. El 20 per 100 dels clients justifica el 80 per 100 del volum de vendes.
. El 20 per 100 dels components justifica el 80 per 100 del cost, etc.
PRINCIPI D'O'OBRIEN (TEORIA DELS 357,73$)
Els auditors rebutgen sempre qualsevol compte de despeses l'import del qual sigui divisible per 5 o per 10.
OBSERVACIÓ D'ISSAWI SOBRE EL CONSUM DE PAPER
Tot sistema compta amb la seva pròpia manera de consumir enormes quantitats de paper. Als sistemes socialistes hi ha que omplir per quadruplicat impresos quilomètrics. A les societats capitalistes s'hi col·loquen immensos cartells publicitaris i ho emboliquen tot amb quatre capes de cartolina.
COROL·LARI COL·LATERAL DE JOHN
Per aconseguir un crèdit, la primera cosa que cal demostrar és que no el necessites.
LLEI DE BRIEN
En algun moment del cicle vital de, virtualment, tota empresa, s'esfuma la capacitat per a tenir èxit, tot i que segueixen sent idèntiques a com sempre ho han estat.
LLEI DE LES INSTITUCIONS
La magnificència de la recepció és inversament proporcional a la solvència de l'empresa.
LLEI DE PAULG
Als EEUU la cosa més important no és quant costa un article qualsevol, sinó quina quantitat t'estalvies.
LLEI DE JUHANI
L'acord sempre serà més costós que qualsevol dels punts que s'hi pactin.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada