Fa uns dies, l'amic Xarbet, Frederic, deixà un post, exemplar com la majoria dels seus, (no dic tots per exagerada prudència), titulat Tiempo de llorar, parlant sobre l'accident de l'altre dia d'un avió de Spain Air, a Madrid, quan despegava.
Transcric ací el meu comentari, ja que m'ha eixit una mica llarg, tot demanant-li des d'ací públiques disculpes per aprofitar el seu espai deixant opinions al seu bloc, que, com faig ara, haurien de estar en el meu.
Aquest és el meu comentari quasi íntegre, llevat d'una última frase, que potser m'hagués pogut evitar.
Aparte de darle mi condolencia, en un comentario en mi blog, a Bandama, no había escrito nada sobre el tema, ya que me resulta demasiado doloroso.
Però, dit això, sembla que, passada una setmana del tràgic accident, comenci a apuntar una possibilitat. Sembla que un dels dos motors tenia activat el "reverse" sistema de frenat per inversió de la turbina. I que l'altre, que no tenia activat aquest sistema de frenat en pista, casualment, el tenia "cancelat" de feia uns dies, per mal funcionament.
Aquest funcionament de dues turbines en sentit contrari, físicament pot explicar la desestabilització de l'aparell, cosa que, combinada amb la manca de potència, i això sembla que ja sigui indubtable, hauria pogut portar a la caiguda a terra.
Malgrat que, continuen assegurant-nos que el pilot no va frenar, sabent que el sistema de reverse teòricament només pot activar-se amb el tren d'aterratge en terra, o bé es va activar per un mal funcionament del sistema (sense la intervenció del comandant de l'avió) o bé el comandant de l'avió, vista l'escassa potència, insuficient per a efectuar amb garanties el despegament, va intentar frenar a la desesperada, i només se li va activar un dels dos reverses(recordem que l'altre estava cancelat).
D'una manera o d'una altra, tot sembla apuntar a que no fou un error manual, sinó mecànic.
Quant a la identificació, fer les coses bé porta el seu temps, i si no, que li ho pregunten a en Trillo i les seues presses. Clar, que el que he estat sentint sobre la dificultat en la identificació quan tots els membres de la família han mort en l'accident, al menys podran trobar les relacions genètiques fill(a) - pares, ço que, combinat amb la llista de passatgers, podria ajudar també.
Però trobe prudent l'espera en confirmar identitats.
Transcric ací el meu comentari, ja que m'ha eixit una mica llarg, tot demanant-li des d'ací públiques disculpes per aprofitar el seu espai deixant opinions al seu bloc, que, com faig ara, haurien de estar en el meu.
Aquest és el meu comentari quasi íntegre, llevat d'una última frase, que potser m'hagués pogut evitar.
Aparte de darle mi condolencia, en un comentario en mi blog, a Bandama, no había escrito nada sobre el tema, ya que me resulta demasiado doloroso.
Però, dit això, sembla que, passada una setmana del tràgic accident, comenci a apuntar una possibilitat. Sembla que un dels dos motors tenia activat el "reverse" sistema de frenat per inversió de la turbina. I que l'altre, que no tenia activat aquest sistema de frenat en pista, casualment, el tenia "cancelat" de feia uns dies, per mal funcionament.
Aquest funcionament de dues turbines en sentit contrari, físicament pot explicar la desestabilització de l'aparell, cosa que, combinada amb la manca de potència, i això sembla que ja sigui indubtable, hauria pogut portar a la caiguda a terra.
Malgrat que, continuen assegurant-nos que el pilot no va frenar, sabent que el sistema de reverse teòricament només pot activar-se amb el tren d'aterratge en terra, o bé es va activar per un mal funcionament del sistema (sense la intervenció del comandant de l'avió) o bé el comandant de l'avió, vista l'escassa potència, insuficient per a efectuar amb garanties el despegament, va intentar frenar a la desesperada, i només se li va activar un dels dos reverses(recordem que l'altre estava cancelat).
D'una manera o d'una altra, tot sembla apuntar a que no fou un error manual, sinó mecànic.
Quant a la identificació, fer les coses bé porta el seu temps, i si no, que li ho pregunten a en Trillo i les seues presses. Clar, que el que he estat sentint sobre la dificultat en la identificació quan tots els membres de la família han mort en l'accident, al menys podran trobar les relacions genètiques fill(a) - pares, ço que, combinat amb la llista de passatgers, podria ajudar també.
Però trobe prudent l'espera en confirmar identitats.
3 comentaris:
ya lo lei...y prefiero no seguir hablando del tema..Lo políticamente correcto sé lo que es...
yo no lo acepto ..e insisteré siempre en que ese avión no debería haber salido ...y eso hay que pagarlo...Espero que así sea..
besos
Lola, lo que quiero decir en mi post, es que apunta a un fallo mecánico, y que si tenían problemas en el calentamiento del motor, en el sistema de frenado y en la potencia, la responsabilidad parece de la empresa, aunque me temo, que si esta apreciación mía se confirma, acabaran responsabilizando al piloto, cosa que suele ocurrir.
ESto cada vez esta mas complicado, yo casi no quiero escucharlo, pero si el avión freno, vieron venir la muerte, casio 1200 metros fuera de pista...
Publica un comentari a l'entrada