El Tribunal Superior de Justicia del País Valencià (o de la CV, no voldria ofendre ningú, i menys tractant-se de la justícia) ha decidit suspendre cautelarment, encara que només en forma parcial, l'ordre del govern valencià sobre la regulació de l'ensenyament de la EPC o Educació Per a la Ciutadania.
Resumint:
Queda suspesa l'opció B (substituir l'assistència per un treball trimestral en anglès sobre un tema a elecció del discent). El motiu sembla absolutament lògic: l'alumne no cursaria tot el temari de l'assignatura, sinó només una part, cosa que, en bona lògica, impediria que pogués ser aprovat en una evaluació externa, per manca evident dels coneixements obligatoris en una assignatura curricular.
Per una altra banda, suspèn un paràgraf on el Govern de la Generalitat de Baix condicionava l'aprovació de la assignatura als coneixements d'anglès, ja que això suposaria una doble evaluació.
Aquesta sentència, no parla sobre la competència del Govern valencià en decidir que l'assignatura siga impartida en anglès, ja que no hi ha cap llei que ho impedesca. El problema, en tot cas, vindria de la manca de suficient professorat capacitat per donar-la en anglès, però tot és qüestió de fer un curset de reciclatge per a professors d'anglès a l'atur.
Al meu parer, em fa la impressió que els examens, tant orals com escrits, no podran ser realitzats obligatòriament, tal com sembla que pretenien els nostres benvolguts governants, en anglès, ja que qualsevol alumne té el dret de demanar, per manca de coneixements suficients, fer-los en l'idioma oficial que millor li convinga (català o castellà)
Que hagen triat una assignatura nova, per incrementar el nivell d'anglès dels alumnes de les Pprovíncies oficialment anticatalanistes de l'antiga Corona d'Aragó, amb un idioma co-oficial que segons l'AVL (Acadèmia Valenciana de la Llengua, organisme oficial de la Generalitat de Baix, no gaire ben vist pels creadors) queda definit com:
"El valencià, idioma històric i propi de la Comunitat Valenciana, forma part del sistema llingüístic que els corresponents Estatut d'Autonomia dels territoris hispànics de l'antiga Corona d'Aragó reconeixen com a llengua pròpia." (esplendorosa definició per evitar dir-li pel seu nom: català)
no em sembla ni bé ni mal. Sempre he pensat que la forma de dependre qualsevol idioma és la immersió, i que algunes assignatures curriculars caldria impartir-les en l'idioma que es pretèn ensenyar.
Clar que, como que sóc molt mal pensat, crec que el motiu d'aquesta ordre no era precisament l'interès en què els alumnes acabaren el curs dominant l'anglès, sinó
1.-substituir l'objecció de consciència a una assignatura curricular (sempre problemàtica jurídicament) per uns treballs en anglès sobre qualsevol-cosa-ficció o temes similars.
Resumint:
Queda suspesa l'opció B (substituir l'assistència per un treball trimestral en anglès sobre un tema a elecció del discent). El motiu sembla absolutament lògic: l'alumne no cursaria tot el temari de l'assignatura, sinó només una part, cosa que, en bona lògica, impediria que pogués ser aprovat en una evaluació externa, per manca evident dels coneixements obligatoris en una assignatura curricular.
Per una altra banda, suspèn un paràgraf on el Govern de la Generalitat de Baix condicionava l'aprovació de la assignatura als coneixements d'anglès, ja que això suposaria una doble evaluació.
Aquesta sentència, no parla sobre la competència del Govern valencià en decidir que l'assignatura siga impartida en anglès, ja que no hi ha cap llei que ho impedesca. El problema, en tot cas, vindria de la manca de suficient professorat capacitat per donar-la en anglès, però tot és qüestió de fer un curset de reciclatge per a professors d'anglès a l'atur.
Al meu parer, em fa la impressió que els examens, tant orals com escrits, no podran ser realitzats obligatòriament, tal com sembla que pretenien els nostres benvolguts governants, en anglès, ja que qualsevol alumne té el dret de demanar, per manca de coneixements suficients, fer-los en l'idioma oficial que millor li convinga (català o castellà)
Que hagen triat una assignatura nova, per incrementar el nivell d'anglès dels alumnes de les Pprovíncies oficialment anticatalanistes de l'antiga Corona d'Aragó, amb un idioma co-oficial que segons l'AVL (Acadèmia Valenciana de la Llengua, organisme oficial de la Generalitat de Baix, no gaire ben vist pels creadors) queda definit com:
"El valencià, idioma històric i propi de la Comunitat Valenciana, forma part del sistema llingüístic que els corresponents Estatut d'Autonomia dels territoris hispànics de l'antiga Corona d'Aragó reconeixen com a llengua pròpia." (esplendorosa definició per evitar dir-li pel seu nom: català)
no em sembla ni bé ni mal. Sempre he pensat que la forma de dependre qualsevol idioma és la immersió, i que algunes assignatures curriculars caldria impartir-les en l'idioma que es pretèn ensenyar.
Clar que, como que sóc molt mal pensat, crec que el motiu d'aquesta ordre no era precisament l'interès en què els alumnes acabaren el curs dominant l'anglès, sinó
1.-substituir l'objecció de consciència a una assignatura curricular (sempre problemàtica jurídicament) per uns treballs en anglès sobre qualsevol-cosa-ficció o temes similars.
2.-que aquells que, malgrat tot, decidiren assistir a classe, tingueren certes dificultats afegides en saber de què collons els estava parlant el profe.
I, com sempre, (no oblidem que no estem parlant d'ensenyança, ni de justícia, sinó de política), si analitzem les declaracions publicades, tots han guanyat.
Quins collons!
2 comentaris:
Está claro, el gobierno valenciano pretende boicotear la EPC por los mismos motivos políticos que lo ha hecho la Comunidad de Madrid. La sentencia del TSJ viene a paliar, en la medida de lo posible, el boicot, consistente en este caso en el esperpento de aprobar la asignatura mediante la entrega de un trabajito parcial. Lo de cursarla en inglés me parece de un cinismo atroz.
Más allá de estas pequeñas batallas, urge que el TS se pronuncie con claridad sobre esta cuestión (EPC, obligatoriedad y maneras de impartirla ) y cierre la puerta de una vez por todas a estos boicots.
Saludos
de todas formas y , por desgracia, ..las leyes si no van acompañadas de un contros y se apoyan en pilares democráticos..no sirven para nada...
Si, se dará por ley, ..pues yo te digo que cada centro hace lo que quiere y como quiere ..pero ya nos hemos lavado la cara...
sin lugar a dudas , la raiz del problema se ha obviado ..:reforma constitucional y declaración de estado laico aconfensional...nada de opciones religiosas en las escuelas ..(sigue la opción de la religión católica)..y ni un duro de las cuentas del estado para ninguna confesición religiosa...
A partir de ahí podremos hablar de Educación para ciudadanía con propiedad ..Ahora lo estamos haciendo sobre una base antidemocrática...
Publica un comentari a l'entrada